Det här med kondition.

Som de allra flesta som känner mig vet, så har jag typ sämst kondition. HATAR att springa. Och orkar inte göra något åt det. Kan väl cykla lite ibland sådär. Får för mig att springa typ.. en gång per år kanske? Och då ger jag upp efter typ hundra meter. Men det kan funka när hunden är med. Tänker inte så mycket på det då.
.
SÅ. Igår. Tog morgonpromenaden med vovven ute på skoghall. Hade glömt jacka. Var ganska kallt. Tänkte att jag kunde springa mig varm. Sagt och gjort. Gick sådär med tanke på att hunden skulle stanna och lukta ÖVERALLT. Eller äta gräs. Menmen, en bit blev det iallafall. Helt okej.
.
Idag. INTE HELT OKEJ. Kan fan inte gå. Så förbannat ont i mina benhinnor. Helt sjukt. Fel skor, fel underlag? Kanske. Har walkingskor. Sånnadär rumpskor. Inte helt idealt att springa i. Men lite borde väl fan funka??? Slutsats: Jag bör inte springa. Konditionen får vara åt helvete. Hellre det än att inte kunna gå. Bajs-infall med att vara lite hurtig ibland. Tacka vet jag gymmet och corepassen. Och spinning kan gå för sig. Och vikter. Och framförallt ridningen. Punkt slut.
Förövrigt har jag haft huvudvärk/migrän hela veckan. Inte tisdag eller onsdag. Eller lite under onsdagen. Går inte över. I måndags gick det över efter fyra migräntabletter, två bamyl och lite kaffe. Lagom så jag kunde fira valborg iallafall. Annars har det inte varit så mycket ljusglimtar. Ridningen gick väl hyfsat. Häst som stått några dagar. Ville inte sammarbeta. Varmt. Vägra galoppera. Och ställa sig i vänstervarvet. Bråkade lite. Lite bakut och bocksprång och alltmänt krångel, sen gick det nästan som på räls. Det gäller att visa vem som bestämmer!!
Blev klar med hemtentan. Lämnade in vid fyra igår, sista inlämningstid fem. Sen kunde jag koncentrera mig på migrän resten av kvällen.
Imorgon: Konfirmation. Hoppas huvudvärken kan hålla sig någorlunda borta iallafall.
Puss dåå

Kommentarer
Postat av: du vet vem

men testa på simning då? :)

2012-05-05 @ 22:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0