blabla

För dom som inte gillar hästar och ridning och sådär bör inte läsa, så ni vet ;p
Ridningen gick superbra igår!! Hade hoppats på att få Bruno, men eftersom jag bara red igen så fick jag ju välja sist så chanserna för det var ju inte så stora. Blev Penny istället. Lite skillnad, smidig och mjuk unghäst mot superstel gammal dam. Som dessutom typ var halt. Fast bara med tunga ryttare så jag passade jättebra enligt Johan. Lite skeptisk var jag väl.. Vill ju inte skada hästarna liksom! Men det gick väl bra, red barbacka för att det skulle bli lite mindre vikt och så också. Och så balanserar jag mig bättre i övergångar utan sadel också. SUPERSEG i början. Och stel. Värre än vanligt eftersom hon stått några dagar. Skulle mest stå still. Men bråkade lite med henne och hon gick lite framåt iallafall. Mest krökte hon på nacken och gick ännu segare. Johan jagade mig lite med ett sittunderlag, men hände inte så mycket då heller :p
MEN efter typ, två galopper hände det saker! Hon blev superpigg och VILLE gå framåt! Öronen var spetsade fram, och hon ville galoppera till varje pris. Jättefint i form också. Kände mig riktigt proffsig! Visserligen drog hon väl upp huvudet ibland för att få gå på mer, men ändå. Prestation av henne att bara gå framåt utan att man får jobba ihjäl sig uppe på ryggen. Guud vad underbart det var! Johan såg helt förvånad ut över hennes steg i traven som tydligen var jättefint (något borde hon väl ha kvar sedan hon var travhäst liksom). Det gjorde inget att det inte blev Bruno. Kanske blir Penny sen igen? Om hon får gå. Hon fick gå en timme till efter jag red, så får väl se om hon orkar. Har inte ens skavsår efter barbackaridningen så tar väl utan sadel idag med om det blir så. Fast kommer säkert bara gå dåligt idag bara för det gick så bra igår. Men det gör inte så mycket.
Åter till kommunanalyserandet.
Puss

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul, vad duktig du är! Jag blev också glatt överraskad sist jag red henne :)

2012-05-16 @ 13:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0