Gårdagens bloggis

MMMM, eftersom inget ville fungera igår så lades inte mitt inlägg upp så jag tar det idag istället. Så när det står igår är det alltså i förrgår..

 

Jag skulle varit cool och skolkat igår. Varför skolkade jag inte? Visst jag trodde det skulle vara intressant och lärorikt, men varför kunde jag inte bara trängt undan moraltanten bak i huvudet? Har nog aldrig varit på en så ovärd föreläsning. Visst, den hade säkert varit bra, om hon kunde språket hon föreläste på! Den skulle säkert vara jättebra på iranska. För hon var därifrån. Föreläste på stapplande engelska, som man knappt förstod. Och den skulle nog varit bättre om hon lät pp-bilderna ligga uppe lite längre, så man kunde anteckna lite, för de var faktiskt begripliga. Men nej.. Noll av fem toasters till den. INTE kanonkul. Lär dig engelska, och kom tillbaks. Då lovar jag att jag ska vara där och lyssna. Igår blev det istället såhär:

Förstå mig rätt nu, jag är inte rasist eller nåt. Och jag tycker inte att man måste ha korrekt engelska eller så, jag menar, ni skulle höra mig. Hello, ajm from swiiiiden. Typ. Men jag tycker att man iallafall ska kunna så mycket så att man kan få fram vad man vill utan att andra ska behöva gissa sig fram till det. Iallafall om man föreläser.

 

Hursomhelst. Sås. I-landsproblem. Hur kan det aldrig bli lagom med sås? Det blir alltid för mycket eller för lite. Tar man för mycket första gången tar man lite mindre andra gången, och då helt plötsligt är det för lite. Kan någon förklara detta för mig?

 

Har varit duktig och pluggat endel idag. Inte så mycket som jag gjorde igår men lite iallafall. Lite mer än hälften på "hemtentan" klar. Har även städat, dammsugit, dragit ur lakan osv. Har lite disk jag ska ta också. Har sorterat allt papper i papperskassar. Har fyra fulla papperskassar som ska kastas. En plastkasse med plast i. Plus att jag ska ha med kassen med ridkläder ner. Tror ni jag får gå flera gånger? Det tror jag. Suck. Eller hälften nu och hälften någon annan dag.

 

Rida sen. Kommer förvänta mig att det ska gå lika bra som sist. Det kommer det antagligen inte göra. Jag kommer bli sur. Men har köpt ridtrosor så ska testa ifall de hjälper mot skavsåren jag alltid får av sadeln. Förväntar mig inga under men.. ska testa iallafall.

 

En banan på det!

 

PUSS

 

UPPDATE

Ridningen gick bra faktiskt. Knackligt i början men det var längesen jag red Reddis nu, och han var rätt stel. Men efter många galoppökningar blev han mjuk och go. Vet inte hur ridtrosorna är mot sadelskavet eftersom jag red barbacka.

Sova.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0