Alla hjärtans dag

Även att jag mest tycker den här dagen är ett kommersiellt jippo, så är den ändå lite mysig. Om man har någon att spendera den med. Vilket jag nog aldrig har gjort. Fått lite rosor dock. Not today, men anyway... 


Har varit duktig och pluggat lite. Skulle väl behöva mer egentligen. Får se vad som hinns med.

Hittade ett väldigt fint citat i en av böckerna vi har (Förstå socialt arbete av Bengt Börjesson s.63) om hur de anhöriga tar hand om de sjuka/gamla osv. Det handlar om en svårt cancersjuk person och hennes man på 84 år som dessutom är nästintill blind.

"Jag skötte henne, som vi kämpade, kämpade här tillsammans, hon och jag. Hon satt där och jag skar till henne att äta och det gick inte och jag bara försökte och försökte. Hon mådde illa och kunde inte mer ta sina tabletter och allting föll på mig. Jag skulle dela och jag såg inte och det var kämpigt, nog var det kämpigt. Mitt i natten skuffade hon på mig och ville ha piller och jag måste upp och blanda och så kom allting upp. Men trots allt detta som var så svårt, nu i efterhand skulle jag inte vilja vara utan det."

Förstår ni vad fint? Jag vill också ha sådär när jag blir gammal. Inte cancer eller att bli blind. Men den där outgrundliga kärleken. Den som alltid finns där. Den hoppas jag att jag hittar någon gång.


Fin låt (:

 



Blir väl bio sen. Har i princip tvingat Peter till det. Snäll jag. Wolfman. (Nej det är inte en dejt eller nåt och det är inte meningen att det ska vara romantiskt, då hade jag inte valt den filmen) Hoppas den är bra. Har inte råd att lägga ut pengar på skitfilmer. Den som lever får se..

Tog en massa kort på katterna igår. Kommer väl bilder på det med snart. Är så drygt att ladda upp en och en bara :/ Jaja, ska väl göra något vettigare.

Puss

Kommentarer
Postat av: «PinkieLaady

sv; gud vad jag inte saknar skolan å plugg :P jag har tagit det lugnt med lite pulka åkning bara :)

2010-02-14 @ 16:01:50
URL: http://pinkielaady.se/
Postat av: Joly

Tjena! Besök gärna min blogg & sprid den till alla du känner. Kommentera gärna mina inlägg också. Och följ mig via bloglovin, så följer jag dig. Puss sötnos!

2010-02-15 @ 03:08:43
URL: http://www.juliaronnskogmcallen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0