Pannkaksonsdag

Dagen började med en promenad ute i det fina vädret med hunden. Höll på att blåsa bort, men annars så. Tillochmed mina nycklar flög iväg när jag lade dom på bordet ute på verandan. Mysko.

Detta följdes med Andra avenyn, Riverside och två avsnitt av Desperate housewives. Ärligt talat har jag totaltröttnat på Andra avenyn, men bara måste fortsätta kolla. Fråga mig inte varför... Desperate housewives är dock bra för tillfället. Just därför var jag tvungen att kolla nästa veckas avsnitt också. Så det så.

Såg nog aningens muppig ut när jag satt här i datastolen med en fet grön filt över mig, med chips och varm oboy (med grädde på tillochmed) i högsta hugg. Mysigt iallafall.




Fick för mig att jag skulle kolla utbildningar en sista gång också. Skam den som ger sig liksom. Och vet ni?! Jag hittade flera stycken jag vill gå. Fast bara en här i Karlstad. Resten var på distans, och jag vet inte hur bra det är? Visserligen var det KY-utbildning så det vägde upp det hela lite också. Fast läser helst det här i Karlstad. "Personal och arbetsliv". Ja, jag vet, det låter kanske tråkigt, men verkade riktigt intressant. Psykologi, beteendevetenskap och samma andra intressanta saker. Men tyvärr fanns det inget till våren, så blir väl att vänta tills i höst isåfall. Får se hur det blir. Kanske söker något och bestämmer mig senare om jag kommer in och sådär.

Hyfsat nöjd över att ha hittat något jag ville läsa som jag faktiskt har behörighet till ansåg jag att pannkakor vore en bra grej för att "fira" det hela. Sagt och gjort, och förbannat gott blev det! Orkade inte äta upp alla men.. Får väl ta dom imorn eller något.

Igårkväll blev det en liten snabbvisit hos Peter på vägen hem från jobbet/när jag hämtade Frida på Norrstrand. Han är så.. hm.. MUMS. Typ. Haha. Blir iallafall att sova hos honom imorn, eftersom jag ska till stan vid 10 på fredag och träffa Malin som kommer hem från Norge :D Då blir det lite shopping minsann. Tänkte fixa mig en jacka och några tröjor eller något. Blir nice att träffa dom igen också (Mondira också, jag vet att Malin bara är en person :p). Gött att slippa ta buss så tidigt. Det gäller bara att jag inte vaknar för mycket när Peter går upp vid halv sju eller vad det blir...

Har inte så mycket vettigt att skriva för tillfället..

Aja, bra låt iallafall!



Sen blir det ridning (y)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0