Måndag morgon

Har precis kommit in från en långpromenad med hunden. Mitt nya liv börjar ju idag, så gick längre än vanligt. Duktig jag. Skulle dock haft mössa och vantar kände jag. Men gött i solen iallafall! Men, iallafall, när vi kommit en bit på vägen, ställde sig Joppe och luktade på något intressant, så jag tog upp mobilen och bytte låt. Helt plötsligt skvätter hunden till, vilket gör att jag hoppar till för jag inte har hört något ljud eller något innan. Kollar åt sidan och helt plötsligt står det en liten Chihuahua bredvid oss. UTAN koppel eller någon ägare i närheten. Visst, den var snäll och så. Men om Joppe hade varit aggressiv av sig då? Han hade lätt kunnat bara bita över nacken och bryta av den.. Och om hunden hade följt efter oss då? Orka. Jag skulle aldrig släppa min hund sådär bara. Speciellt inte så liten och försvarslös. Visseligen kanske den hade smitit eller något. Men ändå.

En fråga, brukar det växa blåklockor mitt i oktober??? Hittade en iallafall..

Hunden drog iväg så jag lyckades inte fixa fokuset, men det syns ju vad det är iallafall. Jävligt skarp bakgrund.. Trodde inte det gick att få sån bild med min mobil :)

Mitt minne sviker mig lite för tillfället, i fredags skulle jag till exempel köpa en almanacka/kalender eller vad det händer så jag kan skriva upp saker jag ska komma ihåg.. Men det glömde jag ju såklart. Så nu har jag skrivit upp vad jag ska göra idag på handen så jag inte ska glömma.. Det värsta är att färgen typ har flytit ut så det syns knappt vad det står..


VACKERT!

Aja, jag skulle berätta lite mer om lördagen skrev jag ju igår, så får väl göra det. Vi alla vet ju att jag och mitt ex inte har kommit så bra överens sen han skulle sluta träffa ex blandannat (inklusive mig som enligt han var hans bästa kompis) och inte har träffats/pratat med varandra sen i januari i princip, vilket gjorde det hela lite jobbigt i lördags när han var där. Inte för att jag bryr mig så mycket, men det är så jobbigt att alla ska behöva välja mellan vilken man ska prata med och att man ska behöva undvika varandra hela tiden...

Efter vi hade varit där ett tag och jag hade undvikit Martin så mycket som möjligt, vilket var ganska svårt med tanke på att han var överallt, kommer Jenny (hans flickvän) fram och typ säger något i stil med att hon inte har något emot mig. Jaha men vad bra då. Vad spelar det för roll egentligen? Skit samma. Efter ett tag tror jag att det var så att Peter (min Peter) och Martin hälsade på varandra. Sen kom Martin fram till mig och "tog i hand". Då var jag minst sagt chockad.

Pratade lite med honom om att det skulle vara bättre om vi kanske slutade undvika varandra och man skulle slippa att höra "Nej, men det kanske är bäst att du inte kommer, för Martin är här" och sånna där saker, men längre kom jag inte för då såg ju Jenny att jag pratade med honom och drog iväg med honom. Jag menar, "inget emot mig" nejnej... Tror jag också.

Det är inte som att jag ville ha honom. Det har jag inte velat sen.. Jättelängesen. Vi var vänner, jag har inte försökt snott honom från henne en enda gång.. Först och främst: Jag tycker inte om honom. Inte ens som vän nu. Jag vet ju inte vem han är, han vet inte vem jag är längre. Det skulle väl vara om man lärde känna varandra på nytt som man kunde kanske VARA VÄNNER. För det andra: Jag har en pojkvän. Som jag inte skulle byta ut för allt i världen. En pojkvän som följde med mig dit och är hur bra som helst.
Varför kan folk inte bara förstå det?

Fick iallafall chansen att prata lite mer med honom sen. När inte Jenny såg. Bara liksom, försöka reda ut lite saker. Kom väl inte så långt men.. Det känns ändå bra att ha börjat gjort något åt det. Samtidigt som det var jävligt jobbigt. Vet inte varför. Jag bryr mig inte egentligen längre om han är min vän eller inte.

Jag är himla glad att Peter var med iallafall. Billy var också bra att ha men inte samma liksom. Och så var det nog bra att jag hade druckit endel :p Haha.




Aja, ska väl kanske ta och göra mig iordning och cykla(?) ner till centrum och göra det jag skrev upp på handen. Vet dock inte om det blir bilen istället. Beror på om jag får plats med sakerna i cykelkorgen... Och om jag hittar en mössa och vantar.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0