Föreställ er en asbra rubrik här

Var ju nästan längesen jag skrev något nu. Hela två dygn. Och lite mer tror jag. Har inte riktigt haft tid.

Onsdagen blev ju då att gå ut och gå med Josefine och den fyrbenta krulliga saken. Gick hyfsat långt i kylan minsann! Senare blev det ridning på en nyklippt, överpigg, stark pålle. Att han inte hade gått något på hela dagen och att det var kallt hjälpte inte direkt. Barbacka och massa galoppövningar var väl inte heller det bästa. Förvänd galopp suger när man inte har något extrastöd. Men gick iallafall bra om man tänker på de förhållandena det var. Har nog aldrig varit så trött efter ett pass. Eller, okej, det var väldigt längesen iallafall.

Tog en jättesöt bild på tjock-Åke (katten i stallet), men eftersom jag har pappas laptop för tillfället kan jag inte lägga upp den. Det suger.

Jobbet igår gick himla förbannat jättebra :p Hann nolla det jag skulle göra låååååångt innan jag slutade. Och då brukar man inte ens hinna det på den tiden. Kände mig hur bra som helst. Visserligen kanske det främst var för att Helena stod bredvid mig så att inte maskinen stannade så fort man behövde bunta som den brukar göra, men ändå.

Helena och Angelica måste gå på någonting. Vet inte vad men.. Något uppåttjack måste det vara. För er som inte vet så är Helena min kära faster som jag även jobbar med. Angelica med. Asså, jobbar med, inte faster. Hur som helst, konversation igår (jag satt bara bredvid):

Helena - "Jag måste räkna ut min övertid för oktober så det blir rätt med lönen"
Angelica o "Just det, du ska få OB av mig!"
- "OB?!"
o "Jaa, jag sa ju det"
- "Jaha, ja men jag har inte mens nu!"  (tampongerna ob)
o "Nej men vi kan lägga lite i någon låda här"
- "Du tänker sååååååå"
(. . .)
o "Jag tänkte att annars kunde jag ju slänga dom.. Men en hel förpackning. De var helt oanvända också!!"


Och där bröt vi ihop. Jag menar, ofta man återanvänder tamponger?! :p Var antagligen roligare om man var där. Men ändå. Idag var det också ganska illa. Då var det nog tårtan som gav upphov till alla skrattanfall.


Sista dagen antagligen då. Men jävligt bra var den ändå. Jobbade i superfart och hann med jättemycket. Dock en himla huvudvärk som satt kvar sen igår men ändå. Ganska van vid huvudvärk vid det här laget. Iallafall, blev tårta och så nu för att så många fyller år snart på jobbet (JAG :D) och för att folk slutar (jag också..) och så vidare. Inte för jag gillar sån tårta något speciellt, men stämningen var ändå himla mysig. Kommer sakna jobbet som fan. Gillar inte att vara ledig.

Drog en sväng till stan med mamma efter jobbet. Köpte vampyrtänder tills imorn. Fan vad taggad jag är :D




Och förövrigt så skiter jag fullständigt i dig nu ska du veta.

 

Hm... kan meddela att jag har haft denhär låten på hjärnan typ hela dagen, utan att ha hört den på väldigt länge. Mysko. Tycker den är jävligt fin iallafall. Har dessutom jävligt roliga minnen från den och Norge för längesen :D



Blir nog en lugn kväll ikväll. Sov alldeles för lite inatt så känns som det skulle behövas en kväll i soffan med en bra film, men vi får se hur det blir. Tagga inför imorn helt enkelt.


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0