veckan som gått

Yes jag är tydligen sjuk eller något. Pendlar mellan halsont och huvudvärk. Feber och inte feber. Men jag har väl inte svininfluensan iallafall. Vi får se vad det blir utav det.

Tänkte ta och skriva lite mer om Stockholmresan. Tänkte ju egentligen att jag skulle vänta tills Ellen hade skickat bilderna, men får väl lägga ut dom någon annan gång. Tar allt i kronogisk ordning. Blir väl ganska långt...

Måndag

Eftersom att jag inte ens hade börjat packa något under helgen hade jag lite mycket att göra som det var på måndagen. Skulle till banken också. Kändes lite mycket med 22000 på kortet när jag skulle iväg. Gick upp vid tio, och skulle sätta igång med allt på en gång. Självklart blev det inte så. Fastnade vid datorn (för ovanlighetens skull), sen kom jag på att jag var tvungen att åka in till stan och hämta en bok.

Väl där hade jag ännu mer bråttom, och lyckades smälla igen bildörren på mig själv (käken, väldigt ömt för tillfället..) glömde typ att flytta huvudet. Fråga inte hur jag lyckas med allt. Träffade även Peter en sväng (han jag var tillsammans med, så alla vet vem av alla Peter det var :p) Åkte till banken vid halv två, väntade på mamma som skulle med. Hon var en halvtimme sen. jag blev inte mindre stressad. Kom hem från banken vid halv tre tre någon gång, fixade internetbank och grejer minsann:p

Sen var det bara att skynda med packningen. Halvvägs klar ringde Ellen och sa att hon var på väg. Var nästan klar med allt när hon kom iallafall. Vi åt, sen blandade vi spolarvätska (öh, mest Ellen som blandade, jag är för skakig på mina händer för såntdär). Sen bar det iväg :)

Var lite skillnad att köra Ellens bil emot vår saab, med det fixade sig. Körde till Hummelstad (jag har bara kört typ.. 6 mil som högst förut) sedan bytte vi där. Spräckte mitt hastighetsrekord också. 147km/h. Pappa blev inte så glad när han fick höra det :p Det var inte lika jobbig färd som jag trodde, är ju inte såntdär jättefan av att åka långt, men med bra musik och Ellen bredvid gick det bra :)

Väl framme blev det lite TV och så. Hyfsat trötta som vi var och Linda skulle upp tidigt dagen efter, så la vi oss vid tio eller något. Precis när jag höll på att slockna började Linda och Ellen bråka om något och så var alla pigga igen. Ellen hade bra tidsuppfattning; Linda fick sms strax efter vi insåg att vi inte kunde sova. Ellens kommentar "Vem skickar sms SÅHÄR sent?!" Klockan var 22:28 tror jag. Farmor Ellen var trött :p Lite mer intressant som sas under kvällen var tex Lindas "Snurre sprätt är ingen kanin, han är ju en struts!". Tur att hon har koll på läget iallafall :p

Tisdag och P!NK!

Efter en ganska sömnlös natt för min del (SKRÄLL) gick vi upp vid halv elva och hade lägenheten för oss själva. Duschade och tog det lugnt ett tag, för att sedan dra till Kista galleria. Gick runt där ett tag, jag blev helkär i en sminkaffär, men var duktig och inte köpte något alls :)


Ellen i en fin kreation från Bik Bok :p (alltså, hatten på huvudet)

Drog tillbaks till lägenheten, där Linda bjöd på äcklig cider (ska lägga ut bild, men får inte in den i den här datorn) som hette Kiss, vilket passade ganska bra. sen tvingade hon i mig lite likör också. För att ladda lite liksom. Vilket fortsatte efter Gia hade kommit hem och vi tog tunnelbanan till Globen.


Förväntansfulla tjejer på g till globen :)

Linda fixade en till cider till mig och Ellen, och efter en lång stund hade jag fått i mig min. Sen fick jag ta endel av Ellen också. Jag var väl på toa typ.. 4-5 gånger på dendär pizzerian eller vad det var.

Efter det stoppet gick vi iväg till Globen och försökte hitta vår entre. Nummer tretton. Som om den fanns. Nej.. Så vi frågade en av vakterna vad vi skulle göra. Enligt den var vi tvungna att byta biljetter. Så vi gick och frågade en annan också. Men då skulle vi tydligen in i den entren. Och ställa oss längst bak i en låååååång kö. Så Ellen ljög om att vi redan hade stått i en lika lång kö sen när vi kom fram sa vakten att vi skulle gå någon annanstans. Så vi fick hoppa in längst fram :D

Hittade platser väldigt långt fram, och sen var det bara att vänta... Förbanden kom väl in vid åtta. Evermore. De var ganska bra faktiskt. Fast, inte som Pink då :p



Pink kom in vid kvart över nio någon gång. Och jag kan lova att jag kom nära scenen då. Jävlar vad alla tryckte :p Varmt som fan blev det också. Men det var värt det.

Min enda bra bild typ.

Enda jag kan säga om det var att det var helt himla jättebra! Hon har en amazing röst. Och kropp också för den delen. Hursomhelst fick jag lite vätskebrist och grejer så när allt var klart hade jag en ganska go huvudvärk (skräll, igen).

Vi gick tillbaka till pizzerian eller vad det nu var efteråt, jag kände mig utanför och tröttnade på allas prat så jag la mig och sov på bordet typ :p Gia var däremot himla kul :p Det var katter, sporter, mcdonaldssekter och dyslexi. Skrattade så jag höll på att dö några gånger tror jag...

Väl tillbaka i lägenheten slocknade vi ganska fort...

Onsdag

Degade runt ganska länge i lägenheten innan vi orkade dra oss hemmåt. Det var ganska skönt ändå. Allt gick bra på vägen hem och så också. Körde lite lugnare också :p Kom hem vid tjugo över fem på kvällen typ. Helt okej :) Sen bar det iväg till stallet och så..

 

Och det, mina vänner, var nog allt. Tvivlar på att någon har orkat läsa allt. Men ändå.

Sen blir det bio med mamma, och hoppas på att halsen slutar göra ont.

 

PUSS


Kommentarer
Postat av: katrin

Läste nästan allt :D

2009-11-14 @ 15:23:44
URL: http://nerunderstolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0