Första friska fredagen på länge.

Japp. Då var det fredag igen. Har ganska mycket att skriva.. Har iallafall hunnit cykla till vårdcentralen med Josefine och tagit sprutan idag. Så får se om jag får några roliga biverkningar nu. Hoppas på att jag bara får ont i armen. Vill göra något kul i helgen som omväxling nu när jag mest degat i soffan i feber och halsont de senaste helgerna. Men med min tur vet man ju aldrig. Blir säkert huvudvärk.

Igår var jag hur duktig som helst och var först ute med hunden på en långpromenad i solen (och blåsten) sedan slog det mig att jag skulle städa. Och göra det riktigt ordentligt för en gångs skull. Så började med att städa bort alla kläder och packade upp sakerna från när vi var i stockholm (ett tag sen ja.. ) sen, hör och häpna, började jag damma. Överallt i mitt rum. Vet inte hur många gånger jag fick skölja ur trasan men.. Det var värt det. Assnyggt blev det. Hittade mitt CV också.. Bättre sent än aldrig kanske. Men lär inte ha någon nytta av det nu ändå.. Hursomhelst har jag inte dammat på aaaaslänge, så ett tag trodde jag att jag skulle dö ett tag men.. överlevde, tur att man inte är dammallergiker :p Städade inne på toan också, och dammsög lite här och där. UUH så duktig jag är. Tog en till promenad med hunden och sen plockade jag ur all ren disk ur diskmaskinen och laddade en ny.


Ett städat rum. Lite dålig vinkel men. Och skrivaren ska ut eftersom jag inte har datorn längre men.. Annars så :p


Andra sidan :p TV:n är lite ivägen. Ska nog fixa en platt-tv, fast.. sparar hellre pengarna tror jag.


Badrummet.. Vet inte var jag ska göra av allt mitt smink, så det får bli nessecärer. Inte helt snyggt men. Fridas sida som har utdragna lådor och så, bara så alla vet :p


Kvällen blev att dra till Joakim och kolla "The proposal" (måste tillägga att jag faktiskt cyklade dit :o) som var mycket bra. Jag hade bestämt mig för att den skulle vara dålig eftersom den verkade sådär.. förutsägbar och cheesy, men blev glatt överraskad :) Kan tillochmed tänka mig att se den igen.

Hemfärden blev ganska blåsig och uppförsbackig, vilket blev lite tungt med en cykel utan luft i däcken men.. överlevde:p


I onsdags hann jag också med sådär supermycket. Först en sväng in till stan och apoteket, sen hann jag precis hem, så smsade Johannah och sa att hon hade slutat, så drog vi och solade. Brände mig hyfsat mycket... Inte så himla smart men.. Var gött ändå. Och snyggt med lite färg (det som inte blev rött då).

Hann hem igen och slänga i mig lite mat, sen drog jag till Ellen och inspekterade hennes nya lägenhet. Fanns inte så mycket annat än en madrass där men, snyggt ändå. Roade oss med att göra handfigurer på väggen :p Drog sedan till Pekås och handlade, där Ellen hade lite mysko upptåg i form av hinderbana och sånt. lite skämmigt var det allt, men kul ;) Kom på många idéer om olika temakvällar vi borde fixa och så. Åkte tillbaks till hennes lägenhet, och jag klantade mig ganska rejält (behöver inte gå in på vad jag gjorde, många vet redan..) så kom försent hem, och nästan alldeles för sent till ridningen.

Hann dock dit så jag blev klar med hästen i tid, främst för jag sket i sadeln men.. Reddis var hur bra som helst och allt kändes som vanligt med att rida honom igen. De senaste gångerna har han varit så stel och stark och pigg så jag nästan trott att jag tappat ridförmågan men, nu var han sitt vanliga jag igen :)

Nä, nu orkar jag inte skriva mer minsann :p snart blir det One tree hill iallafall ♥

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0