Shopping

Denna torsdag kan man sammanfatta med ordet "shopping". Eller rundtur på stan, för så mycket shopping blev det kanske inte. Skoldagen var hur slapp som helst, med noll seriösa saker på teckenspråket i princip plus sluta 35 tidigare. Den lektionen följdes av 4 timmar och 45 minuters håltimme för min del. Nej, jag överdriver inte. Så, vi drog in till stan. Jag hittade assnygga skor. Dock för stora så klart. Det är något fel på mina fötter. De kan inte vara gjorda för att passa i skor...

Sedan hittade vi Magnus, Oscar och Jonathan och roade oss med att kolla på Jonathan när han försökte bestämma vilken "mössa" han skulle ha. Han såg ärligt talat ut som Skurt (den där gröna figuren, för den som har glömt bort han) fast.. han var ju inte grön.. Men ändå. När de andra drog tillbaka till skolan drog jag mig till körskolan och gjorde teoriprovstest. Klarade äntligen så mycket som jag skulle till körlektionen imorgon! Dock har Emma varit så duktig så hon har tappat bort lappen som det stod det hon skulle veta till säkerhetskontrollen. Och ja, jag pratar om mig själv i tredjeperson när jag har gjort något dumt eller så.

Tillbaks till skolan och biologilektion. Den var minst sagt oseriös. Och varm. Och jag var taggad. Lite kortfattat om det bara. Efter vi slutade drog vi tillbaka till stan och medan vi (jag och Ellen) väntade på Mondira gick vi till Donken och köpte glass. Och tänkte köpa popcorn, men vi sket i det (jag känner mig för fet eftersom jag knappt får igen min klänning jag tänkte ha på studenten (jag vet, jag är inte det, men ändå))... Sen drog vi runt på en jävla runda. Jag fick mig ett linne och lite smågrejor. Skorna som jag var där för att köpa får bli någon annan gång. Ellen och jag töntade oss endel mot slutet, men vad gör man inte för att lysa upp tillvaron lite?? Aja.. Sammanlagt idag blev det väl typ, 6 timmar på stan eller nåt? Hyfsat döda fötter har jag nu...

Förövrigt har jag världens bästa röst för tillfället. Jag förstår inte hur jag kan vara så hes... Men det är väl målbrottet eller något. Jag är lite sen i utveckligen ;) Fast, har ont i halsen också, så det beror nog på det. Blir bra på högskoleprovet det. Sitta där och hosta.

Om en vecka är vi iallafall i Branäs nu. Jag längtar.

Och det var allt för mig, hoppas Ellen är nöjd med att jag har uppdaterat, tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0