T som i torsdag och träningsvärk

Idag har jag en "tycka-synd-om-mig-själv"-dag. Inte för att det är så synd om mig, men jag har inte så mycket annat för mig.

Det var hur gött som helst att vara tillbaka i stallet och med ridningen igår igen. Däremot tyckte inte kroppen om det lika mycket kanske. Jag var helt slut efter första traven i princip. Det är ganska illa. Och som kompensation för min trötthet blev Red Light bara piggare och piggare. Tjock var han också :p

Galoppen var underbar. Speciellt efter jag sket i stigbyglarna. Jag hatar att rida med sadel. Men Johan tyckte att det kunde vara bra att ha den nu när jag inte ridit på hela sommarn och även hästarna är feta och ovana. Så nu har jag ont i sittbenen efter sadeln. Och skavsår efter sömmen på sadeln, blåsor på fingrarna efter tyglarna (nya vantar blir när Hööks öppnar) och träningsvärk typ överallt. Vill inte veta hur mycket träningsvärk jag skulle ha om vi inte cyklade hem.

Min rygg är som en.. puckelpist med muskelknutor och benen ska vi inte ens tala om. MEN SÅ FÖRBANNAT GÖTT ÄR DET ÄNDÅ!

Börjar dock få ont i huvudet. Beror nog på att jag var ute med hunden innan jag åt frukost eller något. Inte lika gött.
Tjockis-Åke kom och mötte oss när vi kom till stallet. Dock inte i alltför rask takt, och, han orkade inte riktigt fram till oss ;)


Men ganska söt är han iallafall!


Söta Gibzon var jag bara tvungen att ta kort på!


Iallafall, innan jag och Marie cyklade iväg till stallet var vi på stan en sväng, jag fyndade ett skärp, egentligen fyndade jag inte men ändå, det var snyggt, så vi säger det. Käkade lite mat och en glass, sedan drog vi hem och grejade lite här hemma. Det var trevligt, var ju ett hyfsat bra tag sen vi gjorde något tillsammans. Typ, gick ut och gick i vintras eller något sånt.

 
Marie i solen på torget :D

Senare blir det iallafall att dra till Peter och sova där. Förövrigt är jag väldigt rastlös när jag inte jobbar.


Har nog inte så mycket mer att skriva nu. Puss!

Kommentarer
Postat av: K

Mwahaha heter katten Åke? xD

2009-08-20 @ 20:28:00
URL: http://nerunderstolen.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, ja åke :p vadådå?

2009-08-21 @ 14:52:17
Postat av: k

sv: Mm ida berättade det för mig sen också. haha :P

2009-08-22 @ 13:04:21
URL: http://nerunderstolen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur fan vet hon det? :O:O:O :p

2009-08-22 @ 18:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0