Fredag

Har hänt endel de senaste dagarna känns det som.. Så det kanske blir långt nu, har inte riktigt bestämt mig än ..

Inlägget kan ju börja rent allmänt med att jag har nog hittat kärleken. För de som inte redan har förstått det.



'Idag är en sån där jättebra dag igen. Eller inte. Började såklart med att jag försov mig. Klockan hade stannat. Fem i sju kommer mormor (hon skulle hämta mig kvart i sju så jag slapp cykla) och skriker "EMMA, DU BÖRJAR OM FEM MINUTER!". Panik. Slänga på sig kläder, kissa, ta fram mat (som jag inte hade tagit fram dagen innan, såklart) och sen bara åka. Kom dit kvart över och kände mig jättefräsch. Hungrig blev jag också. Jag är en frukostmänniska och att jobba utan frukost var inte riktigt min grej. Tur att vi äter frukost på jobbet vid nio. Fast, då fick jag stå vid maskinen till halv tio, och vid det laget skakade jag i princip. Resten gick väl ganska bra ändå.

Lite grinig är jag på Peter som inte väntade på mig innan de drog ut med båten. Jag var lite sugen på bad och fest och så. Fast, såå mycket gör det inte. Men ändå. Får se vad det blir ikväll.

Igår

Vaknade tidigt (visserligen sov jag nästan inget heller, av många olika anledningar) Peter sov här (att han nästan snarkade var en av anledningarna till att jag var vaken) och vi kom snabbt på att en så pass bra dag kan man inte spendera hemma i trädgården. Så vi drog ut till hans stuga, efter många turer runt här på ön. Det var mysigt! Eftersom den låg vid vattnet blev det endel bad och såklart endel stekande. Jag fick cirka 20 myggbett, medan Peter fick noll. Bra där. Efter ett tag kom Kieeps och Schiller också. Himla roliga killar det där!

Peter slog i tån när han lekte krabba och Kieeps blev överfallen av mutantmyrorna och skrek.. Högt. MANLIGA!

P lagade mat åt mig (för ovanlighetens skull) och diskade och var jätteduktig. Han hade troligtvis fixat det bättre utan min hjälpande hand men, ändå. Haha. Jag vet inte om jag borde vistas i kök ibland.

Utsikten. MOBILKAMERA.

När vi kom hem igen fixade vi lite hamburgare och myste lite innan jag skulle sova. Puss på honom!


Ja, han gjorde det mesta den här gången med.. Men jag gjorde faktiskt min!



Onsdag

Gissa om jag var lycklig när jag insåg att det var kanonväder på min lediga dag? Det kan jag iallafall lova att jag var (lite trött för en viss person ringde och väckte mig, men ändå). Stek blev såklart, men efter mycket svett och plask i en "pool" i form av en vit plastbajla ringde jag till Johannah för att se om hon skulle med ut till mörudden och bada, vilket hon ville. Inte alltför varmt i vattnet, men trevligt var det!


Vi var ju tvuuungna att testa den nya rullstolsrampen (dock utan rullstol). Den fick godkänt, även att man fick ganska ont i fötterna.


Jag och min följeslagare Johannah (y)

Efteråt blev det att vara med Peter och så. Åkte tillbaks till mörudden bara för att göra något och satt där ett tag. Mysig pratstund. Mys framför tvn och utbrott på syster bjöd blandannat resten av kvällen på.

Och jag har inte riktigt tid att skriva så mycket mer eller bli mer ingående på känslor och så jämt nu, kanske kommer något djupt inlägg någon annan dag ;)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0